tirsdag 8. september 2009

Hvor blir det av mine sokker ..........

Hvor blir det av mine sokker når jeg vasker dem? Jo alle lurer vi vel på det. Øystein Sunde har laget en sang mange kjenner seg godt igjen i. Og vet du hva? Jeg fant svaret. Vaskemaskinen spiser dem og så får dem "forstoppelse". Joda i helgen hadde mor endelig funnet tid til å gjøre en stor innsats i vaskekjelleren. Førstevask gikk greit .... og så var det vask nummer to...... mor kommer ned i kjelleren for å sette på vask nr tre, men neida der stod vaskemaskinen full av vann og nektet å pumpe det ut. Lett å fikse tenker du? - Bare å tømme lofilteret og så er alt ok. Nei da - så enkelt skulle det ikke være , for det satt bom fast og rikka seg ikke en millimeter.
Da er det bare å finne en sterk mann da tenkte jeg, men hverken mann 1, 2 eller 3 klarte det heller ikke.
-Da var det ikke annet å gjøre enn å ringe en repratør og håpe på at det ble så billig som mulig.
Og repratør ble lovet om tidligst en uke.... huff og huff..... mor var ikke blid - med tre unger i hus trenger en vaskemaskin HVER DAG!!!!!!!!!! - men så dukket det opp en repratør i dag -HURRA- jeg stod øverst på prioriteringslista - jippi !

Og gjett hva som satt fast i lofilteret? Jo en sokk - en liten Andreas sokk.
Så det er riktig - vaskemaskiner spiser sokker.

Kjære Bosh
Legg til detter punktet i brukermanualen: Det anbefales og vaske små plagg i vaskepose da dette kan føre til tett lofilter og at vannet ikke da pompes ut. Dette kan føre til stor og unødvendig frustrasjon i hjemmet, da spesielt blant småbarnsforeldre.
TAKK

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar